28 09

Kto z nas nie lubi aromatu i smaku porannej, aromatycznej kawy niech pierwszy rzuci kamień. Wiele osób nie wyobraża sobie wprost życia bez małej czarnej. Wokół tego smakowitego napoju przez długi czas urodziło się wiele mitów. Jeżeli jesteś kawoszem, to z pewnością powinieneś zapoznać się z informacjami przedstawionymi poniżej.

Jak uzyskuje się kawę?

Wiele osób nie wie, jak pozyskuje się kawę. Otóż rośnie ona.. na krzewach. Pozyskuje się ją z pestek owoców czerwonych. Uprawia się ją między innymi w Ameryce Południowej oraz Afryce, czyli w strefie międzyzwrotnikowej. Wydobyte pestki kawy są prażone, a następnie suszone, co zapewnia czarny lub brązowy odcień ziaren.

Rodzaje kaw

Bazowym produktem jest kawa ziarnista. Z niej wykonuje się różnorakie napoje kawowe, które podbijają serca kawoszy na całym świecie. Szczególnie popularną odmianą jest kawa ziarnista przygotowywana za pomocą ekspresu. Spośród nich wymieniamy cappuccino, latte macchiato, espresso czy caffe latte.

Na rynku istnieje także bogaty wybór kaw rozpuszczalnych. Przygotowywane są w formie ekstraktu liofilizowanego. Wystarczy zalać wodą i gotowe. Latem, świetnym pomysłem na ochłodzenie i zapewnienie sobie dawki energii jednocześnie jest frappe.

Czy kawa jest zdrowa?

Przez wiele lat utrwalano teorie, jakoby kawa miała negatywny wpływ na organizm ludzki. Tymczasem badania prowadzone na przestrzeni dekad dokładnie ukazują wprost coś przeciwnego. Spożywana w umiarkowanych ilościach może przynosić wiele korzyści dla zdrowia. Codzienne picie niewielkich ilości kawy może zmniejszyć ryzyko zgonów z powodu wielu chorób – np. układu oddechowego, krążenia, udarów czy cukrzycy.

Ważne są dwa czynniki. Po pierwsze wybór tylko wysokogatunkowych kaw. Po drugie natomiast warto znać umiar. 10 filiżanek kawy dziennie z pewnością nie jest dobrym pomysłem.

Kawa na pobudzenie? Jak najbardziej

Wiele osób narzeka, iż kawa na nich nie działa. Jest to zależne od indywidualnej tolerancji na kofeinę. Jeżeli u kogoś ten wskaźnik jest wysoki, to konieczne może być przygotowywanie mocniejszych napojów.

Na szczęście na wielu z nas kofeina nawet w niewielkiej ilości działa stymulująco. Sprawia, że nie tylko jesteśmy mniej senni, lecz mamy siłę do działania oraz lepszą koncentrację.