Również w 1908 r. w Peru zbudowano pierwszy samochód południowoamerykański, Grieve. W 1909 roku Rambler jako pierwsza firma samochodowa wyposażyła swoje samochody w oponę zapasową, która została zamontowana na piątym kole.

Pomoc drogowa – osoby indywidualne

Przykłady samochodów z tego okresu to m.in.
1907 r. w Japonii, Hatsudoki Seizo Co. Ltd., która została przemianowana w 1951 r. na Daihatsu Kōgyō Kabushiki-gaisha. Również w kwietniu 1907 roku wspomniany Komanosuke Uchiyama wyprodukował Takuri, pierwszy w całości japoński samochód benzynowy.  Więcej na 5 W 1 – USŁUGI POMOCY DROGOWEJ Z OC SPRAWCY

1908-1927 Ford Model T – najpowszechniej produkowany i dostępny samochód 4-osobowy z tamtych czasów. Wykorzystywał on przekładnię planetarną i posiadał pedałowy układ sterowania. Ford T został uznany za najbardziej wpływowy samochód XX wieku w międzynarodowych nagrodach Car of the Century. 1909 r. Morgan Runabout – bardzo popularny samochód rowerowy, sprzedawany w tym okresie w ilościach znacznie większych niż 4-osobowy
1910 Mercer Raceabout – uważany za jeden z pierwszych samochodów sportowych, Raceabout wyrażał entuzjazm kierowców, podobnie jak podobnie poczęte amerykańskie Underslung i Hispano-Suiza Alphonso.

1910-1920 Bugatti Typ 13 – wyjątkowy model wyścigowy i touringowy z zaawansowaną inżynierią i wzornictwem. Podobne modele to Typy 15, 17, 22 i 23.
W latach 1914-1917, Fabryka Samochodów Kaishinsha prowadzona przez Masujiro Hashimoto w Tokio, importując, montując i sprzedając brytyjskie samochody, wyprodukowała również siedem jednostek dwucylindrowego, 10-konnego, „ogólnojapońskiego” samochodu o nazwie Dattogo. Kaishinsha była pierwszą firmą produkującą samochody w Japonii.

wynajem busa okazjonalnie

Pomoc drogowa – podmioty

1917 Japońska firma Mitsubishi buduje Mitsubishi Model A, wszystkie ręcznie budowane w ograniczonej liczbie dla japońskiej kadry kierowniczej.
Era historyczna trwała od końca I wojny światowej (1918), aż do katastrofy Wall Street pod koniec 1929 roku. W tym okresie w samochodach z silnikiem czołowym dominowały nadwozia zamknięte, a normą stały się znormalizowane urządzenia sterujące. W 1919 r. 90% sprzedanych samochodów było otwartych, w 1929 r. 90% zostało zamkniętych.

Rozwój silnika spalinowego następował w szybkim tempie, przy czym silniki wielozaworowe i napowietrzne wałków rozrządu były produkowane na wysokim poziomie, a silniki V8, V12, a nawet V16 były projektowane z myślą o ultra-bogatych. Również w 1919 roku hamulce hydrauliczne zostały wynalezione przez Malcolma Lougheada (współzałożyciela firmy Lockheed); zostały zaadoptowane przez Duesenberga do ich modelu A z 1921 roku.

Trzy lata później Hermann Rieseler z Vulcan Motor wynalazł pierwszą automatyczną skrzynię biegów, która miała dwubiegową przekładnię planetarną, przetwornicę momentu obrotowego i sprzęgło blokady; nigdy nie weszły do produkcji. (Jego podobna opcja pojawi się dopiero w 1940 r.) Już pod koniec ery zabytków we Francji wynaleziono szkło hartowane (obecnie standardowe wyposażenie w szyby boczne).